مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1400 ساعت 08:152021-04-30اقتصادي

یادداشت| 18 صنعت بزرگ هرمزگان راهکاری برای زدودن فقر از استان ارائه کنند


نقش بنادر، گمرکات، شیلات و گردشگری در رشد اقتصادی و فرا اقتصادی و ایجاد قدرت رقابت فراملی و جهانی یکی از مهم ترین و ارزشمندترین منابع تجدیدپذیر اقتصاد استراتژیک یک کشور است اما سوال این جاست که هرمزگان به عنوان میزبان این همه ظرفیت اقتصادی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، کامران آتین از فعالان سیاسی و اجتماعی هرمزگان در یادداشتی ذیل عنوان 18 صنعت بزرگ هرمزگان راهکاری برای زدودن فقر از استان ارائه کنند آوده است: هرمزگان تنها استان کشور است که دارای مجمع الجزایری با استعدادهای منحصربفرد است و دسترسی اش به آب های آزاد به منزله ورود به بازارهای جهانی و اقتصاد بین الملل است.

هرمزگان یکی از نزدیک ترین و کم هزینه ترین مسیرهای دسترسی به تجارت با کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان و برگ برنده ایران در تجارت جهانی و اقتصاد دریامحور است.

در این شرایط سخت و دشوار اقتصادی کشور و چالش معیشتی مردم، هرمزگان با ظرفیت های شیلاتی، کشاورزی، گردشگری، ذخیره انرژی، بندری و تجاری می تواند جهت رونق اقتصادی، توسعه اشتغال و معیشت مردم نقش آفرین باشد.

ارزش و جایگاه دریا در توسعه پایدار و ثروت افزایی ملی دریا عرصه ای مهم و استراتژیک در یک جغرافیا به شمار می آید که هرمزگان دارنده این گنج استراتژیک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت| 18 صنعت بزرگ هرمزگان راهکاری برای زدودن فقر از استان ارائه کنند

یادداشت| 18 صنعت بزرگ هرمزگان راهکاری برای زدودن فقر از استان ارائه کنند